

Udział pracowników z USA dojeżdżających do pracy samochodem zmalał z 20,4% w 1970 r. do roku 2011 do zaledwie 9,7%. Elastyczność – Carpooling może być na tyle elastyczny, aby dostosować się do przystanków lub zmian w czasie pracy. W jednym z badań stwierdzono, że jest to najczęstszy powód, dla którego nie należy do carpoolingów. Aby temu przeciwdziałać, niektóre systemy oferują usługi zamiatarki z opcjami późniejszego prowadzenia lub “gwarantowaną jazdę do domu” z lokalną taksówką.
Niezawodność – Jeśli sieć carpoolingowa nie dysponuje “masą krytyczną” uczestników, może być trudno znaleźć dopasowanie do konkretnych podróży. Strony nie muszą koniecznie postępować zgodnie z ustaleniami. Kilka internetowych targowisk carpoolingowych zajmuje się tą kwestią, wdrażając płatną rezerwację online dla pasażerów, z opłatą, nawet jeśli pasażerowie nie stawią się na niej.
Wypożyczalnia samochodów Warszawa o wyzwaniach w corpoolingu
Jazda z obcymi w wynajętym aucie – Obawy związane z bezpieczeństwem stanowiły przeszkodę w korzystaniu z pojazdu przez obce osoby, choć w rzeczywistości ryzyko przestępczości jest niewielkie. Jednym z lekarstw stosowanych w internetowych systemach carpooling są systemy reputacji, które oznaczają problematycznych użytkowników i pozwalają odpowiedzialnym użytkownikom na budowanie kapitału zaufania, takie systemy znacznie zwiększają wartość strony internetowej dla społeczności użytkowników.
Ogólna skuteczność samochodów z wypożyczalni – Mimo że carpooling jest oficjalnie usankcjonowany przez większość rządów, w tym budowa pasów przeznaczonych specjalnie dla car-pooling, pozostają pewne wątpliwości co do ogólnej skuteczności pasów carpoolowych. Na przykład, wiele pasów ruchu dla samochodów osobowych lub pasów ograniczonych do ruchu samochodowego w godzinach szczytu, rzadko są zajęte przez baseny samochodów na wynajem w tradycyjnym znaczeniu. Pasy te są często puste, co prowadzi do ogólnego wzrostu netto zużycia paliwa, ponieważ przepustowość autostrad jest celowo zmniejszana, co zmusza samochody samotnie użytkowane do wolniejszego podróżowania, co prowadzi do zmniejszenia efektywności paliwowej. Ponadto wiele samochodów na wynajem krótkoterminowy jest zajętych przez pasażerów, którzy mimo wszystko składaliby się z wielu pasażerów, na przykład rodzica z kilkoma dziećmi, który zostałby przewieziony do szkoły.
Wynajem samochodów w kulturze popularnej
W 2012 r. rząd Queensland ogłosił, że zakończy budowę pasów ruchu dla samochodów osobowych (tzw. Tranzyt Lanes), twierdząc, że powodują one zatory i opóźnienia. Przeniesienie to zostało wsparte przez grupę motoryzacyjną RACQ.
Cabbing All the Way “to książka autorstwa Jatina Kuberkara, która opowiada historię sukcesu wynajmu samochodowego z dwunastoma osobami na pokładzie. Książka ta, znajdująca się w Indiach w mieście Hyderabad, jest prawdziwą narracją i podkreśla potencjalne korzyści płynące z posiadania wypożyczalni samochodowej.
Momo Car-Sharing to projekt Inteligentna Energia – Europa (IEE), którego celem jest promowanie zrównoważonej kultury mobilności, wspierającej różne opcje transportowe, oprócz posiadania krótkoterminowego wynajmu aut osobowych. Całkowity budżet programu wynosi 2 693 693 644 644,50 % i jest współfinansowany przez Unię Europejską. Akronim projektu oznacza więcej opcji energooszczędnej mobilności poprzez wspólne korzystanie z samochodu.
Projekt rozpoczął się 1 października 2008 r. i obejmuje 14 partnerów (wymienionych poniżej) z różnych krajów UE. Również Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego (UITP) i niemieckie stowarzyszenie CarSharing (Bundesverband CarSharing bcs) aktywnie wspierają projekt.
Miasto Brema – koordynator projektu – zostało wybrane jako “Najlepsze praktyki miejskie”, które na stałe zostaną zaprezentowane na Wystawie Światowej EXPO 2010 w Szanghaju. Projekt momo-projekt został zaprezentowany podczas warsztatów na EXPO i stanowił punkt odniesienia dla inauguracji projektu Car-Sharing w Szanghaju.
Plan działania na rzecz wspólnego korzystania z samochodów na wynajem w Bremie otrzymał również nagrodę Travel Planning Award 2010 niemieckiego stowarzyszenia urbanistycznego SRL.