

Twój motocykl ma elektroniczny zapłon, który sprawia, że uruchomienie silnika jest tak łatwe jak w przypadku samochodu. Twój motocykl nie ruszy z miejsca, chyba że włącznik zabijania znajduje się w pozycji “włączony”, więc przed obróceniem przycisku należy go obrócić w dół (zazwyczaj wyłącznik zabijania jest czerwonym przełącznikiem kołyskowym obsługiwanym prawym kciukiem). Następnie obrócić kluczyk w położenie “zapłonu”, które typowo znajduje się w prawo.
Upewnij się, że jesteś neutralny, a następnie naciśnij prawym kciukiem przycisk startowy, który zazwyczaj znajduje się pod wyłącznikiem zabijania i jest oznaczony symbolem okrągłej strzałki otaczającej piorun. Wiele motocykli wymaga wyłączenia sprzęgła podczas uruchamiania silnika. Jest to po prostu środek zapobiegający przypadkowemu kołysaniu się motocykla do przodu, ponieważ jest on na biegu.
Trzymając wciśnięty przycisk start, silnik wyłączy się i zacznie pracować na biegu jałowym. Motocykle gaźnikowe mogą wymagać lekkiego przekręcenia przepustnicy, ponieważ silnik obraca się, aby dostarczyć paliwo do cylindrów; rowery z wtryskiem paliwa tego nie potrzebują.
Przeczytaj też artykuł: Gdy regeneracja filtra DPF nie jest jeszcze konieczna, czyli jak spowolnić proces zapełniania filtra.
Ogrzewanie silnika
Praktyka ocieplania silników samochodowych w dużej mierze zdezaktualizowała się, ale ogrzewanie silnika motocyklowego jest nadal kluczową częścią rytuału jazdy, szczególnie w przypadku gaźnika motocyklowego. Dzięki temu silnik zapewnia płynną i równomierną moc podczas jazdy. Należy pracować na biegu jałowym od 45 sekund do kilku minut, w zależności od czynników takich jak temperatura otoczenia, objętość skokowa silnika i pojemność oleju. Należy stosować miernik temperatury jako ogólną wskazówkę i unikać obracania silnika.
Większość nowoczesnych motocykli wyłącza się automatycznie, jeśli stojak jest nadal w pozycji spoczynkowej, gdy rower jest wrzucony na biegi. Jeśli motocykl nie jest wyposażony w tę funkcję, należy cofnąć kickstand, dosłownie kopiąc go lewą stopą i pozwolić mu schować pod spodem roweru. Nieprzestrzeganie tego zalecenia może spowodować poważne zagrożenie bezpieczeństwa.
Wózki środkowe, zamontowane pod motocyklem, wymagają przechyłu do przodu. Stoimy po lewej stronie motocykla, połóżmy lewą rękę na lewym uchwycie i wyprostujmy przednią oponę. Umieść prawą stopę na środkowej części wspornika, aby upewnić się, że znajduje się ona na podłożu, a następnie delikatnie popchnij motocykl do przodu. Środkowy wspornik powinien następnie kliknąć i wyskakuje.
Jazda i kierowanie autem po chip tuningu
Teraz, gdy przeglądałeś wszystkie etapy jazdy motocyklem, nadszedł czas, aby uderzyć w drogę. Pociągnij dźwignię sprzęgła, naciśnij dźwignię zmiany biegów i zwolnij sprzęgło powoli, poczuj ruch motocykla do przodu. Delikatnie przekręć pedał gazu; w miarę jak motocykl nabiera rozpędu, umieść stopy na szpilkach.
Oczywiście nie jedzie się po linii prostej. Będziesz musiał wiedzieć, jak kierować motocyklem. Podobnie jak motocykl, tak samo jak rower, motocykl jest obracany przeciw sterowanie z prędkością powyżej około 10 mil na godzinę, a nie poprzez przekręcanie kierownicy z lewej strony do prawej. Przeciw sterowanie polega na pchnięciu uchwytu ręcznego po stronie, którą chcesz obrócić. Jeśli chcesz skręcić w prawo, musisz lekko przechylić się w prawo, a jednocześnie odciągnąć prawą rękojeść od siebie. Włączanie jest w rzeczywistości łatwiejsze niż opisywanie, więc zaufaj swoim instynktom, gdy wychodzisz na motocyklu.
Kluczową zasadą jest manewrowanie motocyklem z płynnym dotykiem i stopniowym wprowadzaniem danych. Dzięki temu nie tylko będziesz bezpieczniejszym jeźdźcem, ale także jazda będzie bardziej wdzięku i bez wysiłku. Pamiętaj, aby zacząć powoli. Nauczenie się jazdy na motocyklu wymaga czasu i ćwiczeń.