

Nauka jazdy motocyklem jest podobna do nauki jazdy. Oba mogą być na początku nieco zastraszające. Ale jeśli podchodzisz do jazdy na motocyklu z ostrożnością i ostrożnością, możesz sprawić, że proces uczenia się będzie mniej zastraszający.
Po ustaleniu rodzaju motocykla, zakupieniu odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego i opiece nad licencjonowaniem i ubezpieczeniem, jesteś prawie gotowy do jazdy. Pamiętaj, że nie ma zamiany na kurs Fundacji Bezpieczeństwa Motocyklowego – ani na dobrze dopasowany kask.
Zanim rozpoczniesz pracę a elektronika samochodowa
Zanim trafisz na drogę, musisz się upewnić, że oddajesz motocyklowi gruntowną kontrolę. Fundacja Bezpieczeństwa Motocyklowego sporządziła listę kontrolną, którą nazywają T-CLOCS:
- T: Opony, koła.
- C: Sterowniki (dźwignie i pedały, kable, przewody, węże, przepustnica).
- L: Światło (akumulator, reflektory, sygnały zwrotne, zwierciadła itp.)
- O: Poziomy płynu w oleju.
- C: Podwozie (ramka, zawieszenie, łańcuch itp.).
- S: Stojaki (stojak środkowy i/lub stojak).
Teraz, gdy zadbałeś o podstawy, nadszedł czas, aby nauczyć się jeździć motocyklem. Poniższa lista kontrolna może pomóc Ci w podjęciu decyzji. Nie zapomnij też o przeglądzie elektroniki samochodowej
Przekładnia bezpieczeństwa
Nawet przy dużych prędkościach parkowania łatwo jest się poważnie złomować podczas wypadku motocyklowego. Upewnij się, że jesteś chroniony przez noszenie jak największej ilości środków ochrony, w tym rękawic, odzieży pancernej i butów. Nawet jeśli nie mieszkasz w jednym z państw, które wymagają noszenia kasku przez niektórych lub wszystkich motocyklistów, zawsze dobrze jest go nosić. Kiedy już będziesz ubrany za część, jesteś gotowy do jazdy.
Montaż motocykla
Wejście na rower może być wspaniałym sprawdzianem elastyczności, ale nie pozwól, aby ten etap Cię zastraszył. To właśnie to jest najważniejsze, aby zgiąć ciało podczas jazdy. Basem Wasef
W zależności od tego, jak wysoki jesteś, montaż motocykla może być kłopotliwy, jeśli nie wiesz jak jeździć. Po lewej stronie roweru należy ustawić kolanami lekko zgiętymi, a ciężar spoczywa na nogach. Prawą ręką dotknij i chwyć prawą ręką za uchwyt, a następnie połóż lewą rękę na lewą rączkę, tak aby lekko pochylić się w kierunku przodu roweru.
Aby zamontować rower, przesuń ciężar na lewą nogę, a następnie kopnij prawą nogę do tyłu, w górę i nad rowerem. Uważaj, aby podnieść nogę wysoko lub przed dotarciem do drugiej strony roweru może się ona przytrzasnąć. Gdy już wyruszysz na rower, usiądź i zaznajom się z elementami sterującymi motocykla. Zwróć uwagę na położenie podnóżka i położenie sygnałów skrętnych, klaksonu i świateł. Pamiętaj, aby upewnić się, że lusterka są wyregulowane; będziesz na nich polegać podczas jazdy.