

Enclave jest częścią starań Buick’ a, aby ożywić markę, pozycjonując się jako producent “osiągalnych luksusowych” pojazdów. Oznacza to całkowite przeprojektowanie, szereg ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa i technologii oraz wprowadzenie pod marką Avenir (która jest z tego ostatniego jest swego rodzaju pod marką Denali of Buick). Oznacza to również więcej przestrzeni i więcej luksusu. Mając to na uwadze, udaliśmy się do Atlanty, aby poznać nową enklawę, zarówno w mieście, jak i po długiej podróży przez Góry Blue Ridge w północną Karolinę.
Nasze pierwsze wrażenia z nowej Enclave pochodzą nie z fotela kierowcy, ale z fotela kapitana w drugim rzędzie (który oczywiście jest tradycyjnym układem miejsc siedzących dla prawdziwego kapitana). Jeździliśmy z lotniska w Atlancie do pracowni, aby dowiedzieć się więcej o samochodzie. To pierwsze wrażenie było takie pierwsze wrażenie:”Wow, to wnętrze jest naprawdę fajne”. Skóra, na której siedzieliśmy była miękka, gładka w dotyku i ciekawa w swojej wyrazistości. Rozglądając się po kabinie, zobaczyliśmy wiele łagodnych krzywizn i przemyślanych akcentów, które sprawiły, że wnętrze Enclave poczuło się wyjątkowo dobrze. Było to jednak świeże i przewiewne wyczucie smaku, a na pewno nie przyprawione drewnopodobne i ryzykowne stodgaski, jakich można się było spodziewać po nazwie Buick.
Chemia do myjni dla Twojego auta
Nasze drugie wrażenie:”Cicho, tu jest cicho”. Kierując się na autostradę w kierunku centrum Atlanty, nie udało nam się odebrać hałasu wiatru, a jedynie wyrzut szumu drogowego jako Enclave trąbił przez sporadycznie nierówną chodnik. Jest to oczywiście całkowicie zamierzone przez Buicka. Szyba przednia i szyby frontowe wyposażone są w szyby akustyczne. Drzwi są potrójne uszczelnione, dzięki czemu po zamknięciu są cichsze i cichsze. Buick zaizolował enklawę z większym tłumieniem dźwięku i włączył aktywną eliminację szumów. “Naszym celem jest uczynienie go jak najbardziej społecznym”, powiedział Dean Perelli, główny inżynier Enclave. I jest społeczne. Rozmowę można łatwo prowadzić w trzech obszernych rzędach Enclave, a chemię do myjni zapewni firma Kenochem
Kiedy wyszliśmy z enklawy, mieliśmy okazję zabrać ją z zewnątrz. Charakteryzuje się atrakcyjnym, wiatroszczelnym oświetleniem z przodu i z tyłu. Oświetlenie sygnatury przedniej wykorzystuje technologię zwaną “Evonik Acrylite” (usta, nawet dla inżynierów), która jest poliwęglanem ułożonym w olśniewającą, olśniewającą, skośną i delikatną tablicę. Widoczne wykończenia farb były atrakcyjne, z głębokością. Enklawa ma dach w stylu pływającym, który rozciąga się na tylny spoiler, a trzy czwarte tylnej szyby zapewnia widok na nasz ulubiony kąt, z którego można oglądać samochód. Naprawdę podobał nam się kontrast malowanego zderzaka tylnego, który wyglądał klasyczniej niż okładzina z tworzywa sztucznego, która wyglądałaby zbyt szorstko dla tej wyrafinowanej enklawy. Jego duże aluminiowe kółka z aluminium wyglądają sportowo i oferują również ładne wykończenia, nasze ulubione to nieco mniej niż błyszczące niemal chromowane.
Nowa szyba Enclave ma rozstaw osi o dwa cale dłuższy niż poprzednia generacja, co przekłada się na więcej miejsca dla pasażerów trzeciej generacji. Opakowanie zawieszenia – przednie i tylne pięciokrotne zawieszenie MacPehrson – jest bardziej kompaktowe niż poprzednie generacje, dzięki czemu Buick może wykorzystać dodatkową przestrzeń. Drugie krzesełko kapitana “Magic Slide” po stronie pasażera może uklęknąć do przodu, aby umożliwić wyjście z tyłu nawet przy zapiętym foteliku dla dziecka. Jest też miejsce na rzeczy. Podłoga tylnej strefy ładunkowej podnosi się do góry, aby odsłonić głęboką studnię z haczykami, dzięki którym można utrzymać artykuły spożywcze na miejscu. Opona zapasowa znajduje się jeszcze poniżej tego poziomu, dzięki cudowi przestrzennemu po stronie Buicka.
Zanim dotarliśmy za kierownicę, dowiedzieliśmy się trochę o systemie jakości powietrza. Enclave posiada nie tylko automatyczną regulację klimatyzacji trój strefowej, ale także jonizator do oczyszczania powietrza. Usytuowany w kanałach, wytwarza ujemne jony, które wychwytują drobniejsze zanieczyszczenia i alergeny, takie jak pył, pyłki, dym, bakterie, wirusy i zapachy, a następnie gromadzą je razem, aby albo wyrzucały się z powietrza, albo łatwiej wychwytywały w filtrze. Jeśli jesteś osobą cierpiącą na sezonowe alergie lub mieszkającą w smoggy miasteczku, możesz docenić tę technologię.
Enclave jest zasilany przez V6 o pojemności 3,6 litra, co daje moc 310 KM i moment obrotowy 266 funtów. Moc ta przekazywana jest do kół za pomocą dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Chociaż nie jest on zasilany zbyt nisko, nie jest to dokładnie to, do czego moglibyśmy wezwać szybko – w wersji z napędem na przednie koła 0-60 mil na godzinę przychodzi w ciągu 6,4 sekundy, podczas gdy napęd na wszystkie koła Enclave w ciągu 7,1 sekundy wykonuje ten sam sprint. Wystarczy wziąć udział w wyścigu z dużą prędkością na krótkich rampach. V6 w większości przypadków sprawia, że jest niespotykany, ale przy okazji, gdy się rusza, daje przyjemną nutę.