

W górę i w górę nad następną wspinaczką zbieram prędkość, chwyciłem trzeci bieg i wyruszam na “skok”. A na sekundę cisza jest ciszą jako 2 500 funtów. VW opuszcza pustynną podłogę i muchy, a następnie zjeżdża na trudną i upakowaną ścieżkę. Uderzenie popycha mnie do przodu o luźne pasy i słyszy wykrzywione w kasku okulary przeciwsłoneczne.
W płaskim terenie znajdują się dwa ostatnie kilometry szybkiej, ale piaszczystej ścieżki pokrytej ostrymi krzewami kreozotu, które stanowią większe zagrożenie dla bocznych boków opon niż poszarpane skały. Chociaż czuję, że kopię rannego szczeniaka, pcham go twardo, chwytając za trzeci bieg i udaje mi się zebrać wystarczająco dużą prędkość, aby przesunąć Bug przez ostatni zakręt, a moje pocące się dłonie walczą o przyczepność na gładkiej plastikowej kierownicy.
Po Gatoradzie do mycia kurzu jeżdżę też znacznie lżejszym 1.500 funtów. Klasa 9 buggy, która jest jednoosobową podwoziem rurowym o rozstawie osi 100 cali – 5,5 cala dłuższym niż podwozie Beetle’ s. Jest on również napędzany chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 1,6 litra, wspieranym przez 4-biegową skrzynię biegów, tylko tym razem tylko po sprzedaży wałki rozrządu i podwójne portowe głowice cylindrów są dopuszczone dla kilku dodatkowych mocy. Współczynnik kompresji pozostaje na poziomie 7,5 do 1.
Jest tam również więcej jazdy tylnego zawieszenia i dłuższy 31,5-calowy aftermarket Fox amortyzatory, ale nadal korzysta z Beetle’ a kierownicy, osi obrotu i drążki skrętne, a kombinacja sprawia, że znacznie trudniej jeździć niż Bug.
Nie ma przedniej szyby. Z fotela kierowcy widzę kilka przełączników pokrętłowych na desce rozdzielczej, ich funkcje zaznaczone w Sharpie, kilka rurek podwozia i dwa zdalne zbiorniki na przednie amortyzatory Foxa i oczywiście odsłonięte opony przednie.
Wynajem auta z OC sprawcy w wypożyczalni samochodów
Zanim ruszyłem z miejsca, powiedziano mi:”Bądź ostrożny w tym. To mniej wybaczające niż buraki, a to rzuci cię do góry nogami. Nie owiń kciuków wokół kierownicy, ale je złamie.
Volkswagen Baja Bug Quick Spin jako auto zastępcze?
Jest szybszy niż Beetle’ a, ale jest o wiele trudniejszy dla kierowcy. Wysokie przednie opony i system sterowania Beetle’ a są stale i gwałtownie hamowane, pokonując dłonie, przedramiona, przedramiona, barki i górne mięśnie pleców. To tak, jakby jeździć wózkiem na księżycu. Wyścig przez pustynię na 1000 mil i 30 godzin to niezwykłe osiągnięcie.
Po czterech okrążeniach i czterdziestu mil mi się udało. Toast. Wyczerpany. Ale uśmiechnięty. Jestem przekonany, że oryginalny samochód VW Beetle jest najtwardszym samochodem na świecie. A mężczyźni, którzy przez ostatnie 50 lat prowadzili te pojazdy na świeżej powierzchni ziemi, są bohaterami.