

Starszy brat Marca Schneidera, Jack, zbudował go latem 1986 roku w domowym garażu rodzinnym. Białe błotniki z włókna szklanego. Naświetlony silnik z układem wydechowym na tyle głośny, że denerwuje sąsiadów. Koła rynku wtórnego z dużymi oponami. To był klasyczny Baja Bug. Wydaje mi się, że pamiętam jak kabina była czarna i pozostałości po starej, gorącej tyczce w stylu płomieniowej pracy malarskiej na drzwiach, ale 30 lat później nie mogę być pewny.
Od końca lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku tysiące podobnych Volkswagen Beetles zostały zmodyfikowane do użytku off-road w domowych garażach na całym świecie, a odpowiedzialny jest Bruce Meyers.
Pierwszy wyścig off road Baja 1000, wówczas nazywany Meksykańskim 1000, odbył się 31 października 1967 roku. Spośród 68 pojazdów, które wystartowały, tylko 31 ukończyło 950-milowy bieg z Tijuany do La Paz. Większość wyścigów prowadziły motocykle, ale Vic Wilson i Ted Mangels zwyciężyli w buggy wydmowej Meyers Manx zbudowanej przez Meyersa na podwoziu Volkswagena Beetle’ a. W ciągu 27 godzin i 38 minut ukończyli kurs.
Chcesz wynająć Volksvagena na dłużej? Sprawdź opcję wynajmu długoterminowego:
Volkswagen Bug a chip tuning w benzynie
Aby uczcić półwiecze konkursu, Volkswagen Amerykanów zakupił jeden taki samochód klasy 11 w ramach Dziedzictwa Kolekcji ważnych historycznie modeli VW. Zbudowany przez Desert Dingo Racing, z Santa Cruz w Kalifornii, Beetle 1969 r. obejrzał kilka wyścigów, w tym Mennicę 400, która ucieka z Las Vegas.
Szybki spacer po płaskim czarnym Bugiem i przysiągłeś się, że trudno będzie mu zjechać na wzgórze, a w wyścigu off road będzie o wiele mniej rywalizować. Jego pofalowane panele nadwozia zostały pomalowane najdrobniejszymi lakierami Krylona, a jego wytrzymałe 15-calowe gałki BFGoodrich i General ledwie pasują do stalowych błotników. Dla porównania, domowy błąd Schneidera był gotowy na plażę Pebble Beach.
Co niewiarygodne, zawieszenie jest zasadniczo zapasem. Zgodnie z zasadami klasowymi przednia rura osi została przecięta, obrócona i przewinięta w celu zwiększenia prześwitu, a wieże amortyzatorów zostały wzmocnione. Dopuszczalne są tylne pręty skrętne. Najdroższym elementem samochodu jest zestaw amortyzatorów na rynku wtórnym.
Wewnątrz są miejsca na części posprzedażne, prowizoryczny kreska z kilkoma wskaźnikami rynku posprzedażnego, pasy bezpieczeństwa wyścigowego, siatki okienne i pręty rolkowe, które są pokryte powłoką w ciągu dziesięcioleci nagromadzonej ziemi. Panele drzwi są nieosłonięte, a jedyną szybą jest szyba przednia. Nawet plastikowa kierownica o dużej średnicy pozostaje w magazynie. Taki samochód może być zbudowany za około 7.000 dolarów, co oczywiście jest w dużej mierze atrakcyjne.
Znajdujemy się w Mojave za Barstowem w Kalifornii, w Parku Samochodowym Stoddard Valley Off-Highway Vehicle Park, biegnącym 10 mil na 10 milach, mimo że pustynny krajobraz przy ok. 30 km/h, podobny do samochodów w Baja.
Mile w i czuję się źle dla małego samochodu. Aby utrzymać impet w górę, pcham 1,6-litrowy silnik na drugim biegu z prędkością ok. 4.000 obr/min i słyszę i czuję duże skały rozbijające podłogę z buraka. Nad wymiarowe opony ocierają błotniki i w tylnym zawieszeniu utrzymuje się stały ucisk, ale VW wciąż jeździ – i prosi o więcej.
Wnoszę go do trzeciego biegu i ok. 50 mph przez luźny piasek i dwa kilometry długi odcinek krzyków, zanim dotrę do skalnego ogrodu i wzgórz. Powrót do drugiej sekundy. Przez skały, które różnią się wielkością od kamienistych po kulki do kręgli, buraczki i pękają przez nie. Mój kręgosłup wydaje się wykonywać tyle samo pracy, co szoki na rynku wtórnym.
Pełne przepustnica, używam wszystkich 75 KM mocy, aby wstać z pierwszego wspinaczki i następnie jeździć na pierwszym biegu dla przyzwoitego. W kierownicy Bug’ a znajduje się kilka centymetrów zabawy, a pasy bezpieczeństwa w samochodzie wyścigowym już się poluzowały, gdy 47-letni samochód odbija się w terenie. Trzymam się na kierownicy tak samo mocno, jak używam jej do prowadzenia naszej drogi i zaczynam odczuwać zmęczenie na ramionach.